Witam. Mam dziwny objaw podczas przyspieszania. Jak wcisnę gaz - najbardziej jest to odczuwalne na 2 biegu - tak od ok. 1500 obr silnik zaczyna się dławić. Trwa to do ok. 2000 obr. Coś jakby nie dochodziło paliwo. Całe auto zaczyna szarpać. Strasznie jest to wkurzające. Trzeba biegi zmieniać później, bo nie da się jeździć. Auto ma chipa, czyli ok. 115KM. Zrobiłem logi grupy 3 i 11 - może ktoś pomoże to rozszyfrować.
Dzieje się to tylko przy tych obrotach i na każdym biegu. Później auto już ładnie się zbiera i nie ma żadnych nieporządanych objawów. Tylko w tym zakresie obrotów i tylko pod obciążeniem. Na biegu jałowym wkręca się równo na obroty.
Jestem ciekawy, czy wyjdą różnice i jakie. Może przy "czasowym" braku orientujących się w temacie wpadniemy na jakis pomysł? lub stwierdzimy (przy braku różnic) że z tych danych nie da rady ustalić przyczyny - kto wie?
Właśnie na razie nie dam rady. To jest auto kolegi, a on kawałek ode mnie mieszka. Ale może na dniach coś porobię. A nie masz pomysłu na to? Może coś Ci świta:-)
Ekspertem to to ja nie jestem, ale kniga mowi, ze to moze byc kwestia czujnika polozenia podalu gazu albo podczas testu nie wciskales go do deski. Oczywiscie moze byc co innego, ja tylko pisze co kniga mowi.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Zrób logi podczas jazdy najlepiej 4 bieg od 1500 do ok 4200 grup 003, 008, 010 i 11.
uwzględnić należy:
003: wartości poz. 2 i 3 powinny być podobne najlepiej takie same .
jeżeli nie są, coś z przepływka, chyba że w grupie 008 wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyższa od wartości poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego], a niższa niż wartość poz. 2 [życzenie kierowcy].
008: poz. 2, 3 i 4:
wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa;
wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa;
wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od wartość poz. 3, a niższa niż wartość poz. 2.
jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo.
010: poz. 1 i 4:
wartość poz. 1 powinna wynosić tyle, ile wskazuje wymagana wartość dla danego silnika [zazwyczaj wartość tożsama z grupy 003 poz. 2];
wartość poz. 4 powinna wynosić 100.
jeżeli wartość poz. 1 jest mniejsza niż wymagana - G70 mierzy nieprawidłowo.
jeżeli watość poz. 4 jest mniejsza niż 100 - pomiar wykonać ponownie [pedał akceleratora nie został wciśnięty do oporu].
011 : 2 i 3 powinny być podobne najlepiej takie same .
Potem sprawdz turbo ale zacznij o testu 11 z opcja BS !!
ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. należy zwrócić uwagę na regularność ciśnień w poz. 3 oraz na poz. 4 - czyli działanie N75.
zasadą jest, że w chwili przełączenia się w tryb OFF N75 osiąga wartość 0.0%, a ciśnienie w poz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.
w trybie ON: N75 osiąga wartość 100%, ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość.
Na koncu wklej logi
Duzo ciekawego o diagnostyce mozecie znaleść na a4 klub
Komentarz